Dotační poradenství
Pro své klienty z řad veřejného, soukromého i neziskového sektoru poskytujeme komplexní servis při vyhledávání dotačních příležitostí, přípravě a realizaci dotačních projektů.
Orientujeme v celé oblasti dotačních nástrojů a umíme získat podporu pro Vaše záměry jak z evropských fondů, tak z programů financovaných ze státního rozpočtu ČR, krajských dotačních programů a dalších nástrojů podpory.
Komplexní servis pro nás znamená zajištění péče o klienta a jeho projekt ve všech jeho fázích – od prověření dotačních možností, přes předložení projektové žádosti až po úspěšnou realizaci a vypořádání projektu. Jsme si vědomi všech podmínek i úskalí realizaci dotačních projektů a díky svým mnohaletým zkušenostem jsme schopni klienty tímto procesem úspěšně provést, stejně jako je připravit na kontroly a audity, jež jsou běžnou součástí každé podpořené akce.
V rámci jednotlivých fází projektového cyklu zajišťujeme zejména tyto konkrétní okruhy aktivit:
Dotační audit
Tuto aktivitu lze realizovat formou pravidelného informování klienta o aktuálních dotačních možnostech, jež by pro něho mohly být zajímavé s ohledem na jeho právní formu a pole působnosti.
Druhou formou je cílené prověření možnosti získat dotaci na konkrétní projektový záměr.
Příprava kompletní žádosti o dotaci
V rámci této aktivity jsou realizovány okruhy činností související s přípravou projektové žádosti takové, která bude mít nejen šanci na úspěch a získání dotace, ale vytvoří také dobrý základ pro pozdější realizaci a udržitelnost projektu:
- spolupracujeme s klientem při formulaci jeho projektového záměru,
- zajišťujeme přípravu projektové žádosti, tj. příslušného formuláře žádosti v elektronickém prostředí, které daný operační program využívá,
- provádíme zpracování příloh žádosti podle konkrétních podmínek programu: např. technické dokumentace, studie proveditelnosti, energetické audity apod.,
- spolupracujeme s klientem při tvorbě rozpočtu projektu a optimalizaci zdrojů financování,
- prostřednictvím specialistů zajišťujeme výběrová řízení na dodavatele dle podmínek programu a příslušné legislativy,
- komunikujeme ve věci projektu s poskytovatelem dotace.
Řízení a finanční management podpořených projektů
Jakmile je projekt podpořen a získá příslib dotace, podporujeme klienta v celém procesu jeho realizace a při plnění všech povinností s tím souvisejících. Konkrétně v této fázi zajišťujeme zejména:
- přípravu podkladů pro vydání rozhodnutí či smlouvy o poskytnutí dotace,
- zpracování monitorovacích zpráv o realizaci projektu,
- zpracování žádostí o platbu,
- administraci změn projektů, jež jsou vyvolány aktuální potřebou v průběhu jeho realizace,
- vyúčtování a uzavírání projektu s poskytovatelem dotace,
- účast a součinnost při kontrolách projektu a spolupráce s klientem při přípravě příslušných podkladů,
- komunikaci s poskytovatelem dotace s cílem eliminace potenciálních rizik při realizaci projektu,
- správu projektu v příslušných informačních a monitorovacích systémech,
- další specifické činnosti související s realizací a administrací projektu.
Podpora při udržitelnosti projektu
Jelikož povinnosti příjemce dotace pokračují i po ukončení realizace projektu a trvají po celou dobu jeho udržitelnosti, poskytujeme našim klientům podporu i v této fázi:
- zajištěním součinnosti při kontrolách a auditech projektů,
- vypracování zpráv z udržitelnosti a
- poskytnutím podpory při plnění dalších povinností v období udržitelnosti.